Brežņeva laiks. Snaudošajā valstī, kas tikko pārcietusi Hruščova nejauši iniciēto cīņu ar abstrakcionismu un formālismu, māksla attīstās gan estētiskas pašvērtības un salonisma, gan provokatīvas deklarācijas virzienā. Latvijā, pateicoties relatīvam liberālismam un "Mākslas dienu" iespējām, starp abiem virzieniem pastāv auglīga mijiedarbība, vienam otru līdzsvarojot, tāpēc vērā ņemama pagrīdes mākslas kustība nerodas.
Jaunas reālistiskā vēstījuma iespējas Sirreālisma recidīvs Konceptuālās prakses aizsākumi
Bruno Vasiļevskis. Mana pase. 1979, a., e., 33x46 Māris Ārgalis. Avārija. I. , 1977, litogr., 48x42 Ojārs Ābols. No cikla "Procesi uz zemes". 1978, a., e., 100x100